Koolitusel õpid koostama oma asutuse vajadustest ja võimalustest lähtuvalt hädaolukorra lahendamise plaani ning tead millised on Sinu ülesanded ja tegevused asutuse kriisimeeskonna liikmena erinevates hädaolukorra etappides. On oluline, et tunneksid ära ja teaksid kuidas erinevatele hädaolukordadele reageerida ja missugused on informatsiooni liikumise alused – kuidas koostada teateid ja anda vastuseid kolmandatele osapooltele hädaolukordade kohta. Lisaks eelnimetatule õpid hädaolukordade lahendamise koolitusel korraldama ka hädaolukorra järgselt tavapärase seisundi taastamist ning psühholoogilise abi ja toe korraldamist abivajajatele.
Koolitus on haridusasutuses määratud kriisimeeskonnaliikmetele, – vastutajatele ning lisaks ka töökeskkonnaspetsialistidele ja – volinikele. Oodatud on loomulikult ka kõik teised, kes teema kohta huvi tunnevad.
Koolitustee läbiviimise aluseks on:
- Hoolekandeasutustele Hädaolukorra seadus
- Haridusasutustele Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus § 45
Koolitusel peatume järgmistel teemadel
Kriis ja hädaolukord
→ kriisi ja hädaolukorra mõiste ja erinevused
→ psühholoogiline toimetulek hädaolukorra ajal ja järgselt
→ tavapärase töörütmi taastamine ja psühholoogiline esmaabi pärast sündmustHädaolukorra lahendamise plaan
→ hädaolukorra lahendamise plaani koostamise alused
→ hädaolukordade lahendamise üldised alused (s.h. elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamine)
→ hädaolukorra lahendamise plaani rakendamine
→ info liikumise alused hädaolukorra lahendamisel, kriisikommunikatsioon
→ suhtlus meedia, sündmusest mõjutatud isikute ja operatiivteenistustega
→ kriisimeeskonna liikmete ülesanded ja kohustused hädaolukordade ennetamiseks ja lahendamiseks
→ hädaolukorrajärgsed taastavad tegevusedTegutsemine erinevate hädaolukordade ajal
→ äkkrünnak (sündmuse äratundmine, tegevused mõjude vähendamiseks, ründaja profiil)
→ plahvatus ja varing (evakuatsiooni ja varjumise põhimõtted, pommiähvardusele reageerimine)
→ katkestus elutähtsate teenuste toimepidavuses (koolipere või töötajaskonna valmisolek kriitilises olukorras toime tulla)
→ reageerimine õnnetuse korralTeemade käsitlemisel lahendatakse näiteülesandeid ja harjutatakse erinevate kriisikommunikatsiooni sõnumite koostamist.
KOOLITUSE TOIMUMISKOHT
Koolitus toimub Tallinnas Laki tänav 17.
KOOLITUSE ALGUSAEG JA KESTVUS?
Koolitus algab kell 10.00 ja kestab kuni 17.00-ni (8 akadeemilist tundi).
LISAINFO KOOLITUSEL OSALEMISEKS:
Koolitusel pakutakse osalejatele pausidel kohvi ja suupisteid. Lõunatada saab lähedal asuvates söögikohtades. Parkida on võimalik Eesti Ohutus- ja Koolituskeskuse (EOKK) parklas TASUTA aadressil Laki 15.
Koolitusel osalemise hind
Kontaktõppe koolitus/1 osaleja
Soodustused
MARI KOLGA
Koolituse läbiviija
Mari on kriisinõustaja ja psühholoogina töötav koolitaja Eesti Ohutus- ja Koolituskeskusest, kes hetkel õpib Sisekaitseakadeemia Sisejulgeoleku Instituudi magistriõppes kriisireguleerimist. Mari on töötanud haridusasutuste tugisüsteemis 9 aastat kriisinõustajana ja hädaolukordade lahendamise plaanide koostajana. Koolitajana on Maril kogemusi just hädaolukordade lahendamise koolituste läbiviijana 6 aastat.
